Skoltrött

Kan det vara sant? Sitter flickebarnet och bloggar? Jo visst fan, men det var ett tag sedan.
Let's make a lång historia kort.
Jag har varit på kryssning till Estland, varit på två dancehall workshops...en för Imenella Mohammed i Norrköping och en för Queen Latesha i Stockholm, börjat julstressa, FLYTTAT UPP TILL LÄGENHETEN, rest med buss genom halva Östergötland, haft skolångest, inte börjat övningsköra, pluggat och till och med hunnit en tur till IKEA.
 
I helgen har jag varit barnvakt, sett klart på sista Saw-filmenvarit på gymnasiemässan och fått ännu mer ångest över gymnasievalet än innan, hängt med en Amanda på Ikano. Och mitt upp i allt har jag kollat på en massa tv-program och serier. Bland annat Tonårsbossen
 
HATA ÄR ETT STARKT ORD, KOMPISAR.
 
Och, nej jag hatar inte Tonårsbossen.
Men, jag ifrågasätter programmet. För vad sjutton får man ut av det? Att människor gör nästan vadsomhelst för att få sitt ansikte visat i dumburken? Ja, jag vet att man drar in massa pengar på sådana program men snälla lägg dom på något intressant och allmänbildande.
En massa "ungdomarna måste lära sig att hålla i pengar" och "ta ansvar för ekonomin" hit och dit.
Tonårsbossarna är dumdryga hela bunten. Varenda unge gör ju om samma jävla misstag hela tiden.
Uppenbarligen för att dom har blivit tillsagda att dom kanske kan spendera liiite pengar eftersom programmet helt plötsligt blir otroligt underhållande om folk spelar dumma, obildade och ekonomiskt "oberoende". Wow...långsökt.
Nej hörrni, inte trovärdigt någonstans.
Skulle dock bli glad, och förvånad, om det var med en reko unge som kanske fattar vad egen ekonomi innebär och vad som egentligen ska betalas.
 
Ja, jag tänker klaga. För jag blir rent ut sagt förbannad.
Nu ska jag dra mig till dansen, någonting som får mig på bra humör. WOOONDERFUL, FOLKS!

Kommentarer



↓ Ditt namn ↓

↓ Din epost ↓

↓ Din blogg ↓

↓ Din kommentar ↓

Trackback