Protest mot Obama

...och lite annat skit, ska jag ta upp idag.
Igår, när jag och min vän Denise runt 17.10 gick förbi Hörsalen fick vi höra smutsiga ord om USA:s president, Barack Obama. Jag skämdes till viss del men höll ändå med om allt han tog upp.
 
Som åtminstone 90% av Sveriges befolkning vet var Obama i Sverige igår.
Till en början verkade alla lugna med det, men självklart ska någon/något gå emot precis allt.
Denna gång var det ingen mindre än Ulf Karlström, "oväntat", som ledde det hela.
Han talade bland annat om endast Syriens rättigheter, samt kallade President Obama för "känd internationell brottsling på svensk mark" samt "krigsförbrytare".
Blev nästan chockad. Nästan. För självklart har alla protestanter en anledning till att protestera, mer eller mindre.
 
Ulf påstod att Obama hade hotat med att anfalla Syrien, att han inte tyckte att det var att kommunicera, vilket det verkligen inte är.
Men jag tror dock Karlström överdriver en aning med tanke på hur länge han har protesterat mot just USA.
 
"Nej till USA:s övervakning, nej till USA:s krigspolitik och nej till NATO..."
 
Här kommer iallafall två ganska uppmuntrande bilder, eller åtminstone den ena iallafall.
Bild 1: Näääk förklarar sin kvinnoförnedrande låt "Vare värt de!"...
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Varför han ens gjorde låten? Så jävla vrickad kvinnosyn.
Det måste han ju hört från början, vilken sjuk text det är. Men man får väl nöja sig med lilla, way to go!
Bild 2: Har inget speciellt att säga om denna, ger bara en STOR tummen upp för vår lilla Barack.

Kommentarer
Atilla Yoldas

Love this. Följer din blogg dirr!!!

Svar: Men tack hörru! Detsamma!
Maxine Söderqvist

2013-09-05 ⎪ 14:39:13
http://atillayoldas.se/



↓ Ditt namn ↓

↓ Din epost ↓

↓ Din blogg ↓

↓ Din kommentar ↓

Trackback