Vad är det för levnadssätt?

Hej på er! Vill börja med att prata om en sak som stör mig något otroligt.
Det är en sak som finns mitt i bland oss, i samhället, HELA TIDEN.
Jag har fått en och samma fråga flera gånger det senaste halvåret. (på olika forum)
"Hur blev du lesbisk?", "Hur kom du fram till att du var homosexuell?".
Kul att folk bryr sig, men blir mest förbannad och vill fråga er en sak också. Hur vet du att du är straight?
För det är oftast/varje gång hetero personer jag fått frågan av.
Det verkar som att heterosexualiteten är standard på det sexuella planet.
Som att resten skulle vara en "sjukdom", som inte är lika vanlig. Ja, det finns mindre homo/bi/trans/pan/inter osv, här i världen.
Men varför ska det vara något märkvärdigt med det? Förstår inte vitsen och hittar ingen anledning till det.
Är det verkligen så spännande? Någon, som inte slutat läsa än, som vill förklara det för mig? Gör det simpelt, jag är en ganska hjärndöd och dum person.
Vem bestämde liksom att straight var den "vanliga" läggningen?
 
Som jag skrev imorse läste en liten text som berör alla. (om ni nu inte är veganer/vegetarianer)
Klicka HÄR om du vill läsa om den sjuka nyheten. Scan, som är ett svenskt slakteri, har nämligen kommit på att man kan koka levande djur.
Nejdå, men dom har däremot slarvat med avlivningssprutorna på grisarna så djuren varit vid fullt medvetande när dom slängts ner i skållkaret.
Låter la skönt?! Blir nästan lite avundsjuk på detta lyxliv.
Tycker bara detta är sjukt och blir rädd för mänskligheten. Så det var allt för mig!
Nu ska jag skriva klart min uppsats om etik och moral. Ha det bra, och skålla inga levande grisar. Fred out.

Kommentarer
Anonym

kanske för att det bara är en kvinna och man som kan göra barn? och föröka sig? dummaste frågan jag har hört haha , klart de är standard att de är man och kvinna? och det jag pratar om nu har ingenting med gud och kristendom, det är ju bara så helt enkelt, kvinna och kvinna kan inte föröka sig, inte man och man heller. det är inget fel på det, men det ligger inte i vår "natur", för vi är skapta att föröka oss.

2013-09-09 ⎪ 17:46:05
Minna

Om man omformulerar det hela och frågar när upptäckte du att du var intresserad av tjejer?
När man är liten så tänker de flesta nog inte på sånt, men man själv kan ju känna att man attraheras mer av nått kön när man ser nån man attraheras av! Jag menar inget illa alls med denna fråga, har kompisar som visste det när de var allt från 10 år till 18! Jag tycker bara kärleken är spännande och därför undrar jag! Du är en riktigt cool tjej tycker jag!

2013-09-09 ⎪ 17:57:10
Minna

Om man omformulerar det hela och frågar när upptäckte du att du var intresserad av tjejer?
När man är liten så tänker de flesta nog inte på sånt, men man själv kan ju känna att man attraheras mer av nått kön när man ser nån man attraheras av! Jag menar inget illa alls med denna fråga, har kompisar som visste det när de var allt från 10 år till 18! Jag tycker bara kärleken är spännande och därför undrar jag! Du är en riktigt cool tjej tycker jag!

2013-09-09 ⎪ 17:57:27
Atilla Yoldas

Härlig och smart anonym kommentar... Det ligger i vår natur att ha vara sexuellt aktiva. Sist jag kollade på naturen så spelade det inte så stor roll om vi var sexuellt aktiva med människor av det andra könet eller samma. Om du undrar vad som ligger i vår "natur" så föreslår jag att du kollar på djurprogram - homosexualitet i naturen är ett helt vanligt fenomen, precis som det borde vara i vår "smarta" och "moderna" värld. Vi är trots allt också djur.

Huruvida att det är "accepterat" att "straight är den normala läggningen" ligger nog i rädsla. Tänk hur många tusentals år det har gått, där homosexuella/bisexuella (eller människor som har någon annan läggning utöver heterosexualiteten) blivit mördade BARA pga sin läggning. Mänskligheten tar sig sakta men säkert förbi den sorgliga och orationella historien, även fast det kanske inte märks överallt.

Förhoppningsvis är det förbi oss snart, för kommentarer som den "anonyma" personen skrev är så jävla irriterande och obildade att man vill spy. När man menar att det är så viktigt att föröka sig kanske man borde se att det finns rätt många av oss människor på denna jord, och att vi kanske inte behöver bete oss som att vi måste starta om mänskligheten?

Svar: Jag vill börja med att säga tack till dig, för att vi ser på samhället (världen) på samma sätt. Hoppas verkligen att det snart blir en ändring på sättet att se på/behandla homosexuella.
Forskning har gjort så att även lesbiska kan få barn, dock inte helt naturligt, men vad gör det? Det finns folk på jorden så det räcker och blir över så vad spelar ett extra liv för roll?
Maxine Söderqvist

2013-09-09 ⎪ 18:52:48
http://atillayoldas.se/



↓ Ditt namn ↓

↓ Din epost ↓

↓ Din blogg ↓

↓ Din kommentar ↓

Trackback